Obiad z kaszy bulgur propozycja dnia

Kasza bulgur jest bogata w substancje odżywcze, które wpływają kojąco na nerwy, wspomagają serce czy obniżają poziom cukru we krwi. Ważna informacja dla sportowców i kobiet w ciąży, to taka iż kasza bulgur jest skarbnicą kwasu foliowego.

Oprócz kwasu foliowego, kasza bulgur jest bogata w magnez, potas, fosfor i dużo błonnika. Potas odpowiedzialny jest za obniżenie ciśnienie krwi, a w trakcie wysiłku fizycznego wzmaga skurcze serca przez co lepiej dotlenia organizm.

Kasza bulgur szczególnie polecana jest osobom cierpiącym na anemię. Bogactwo żelaza i kwasu foliowego zapobiega niedokrwistości.

Witaminy z grupy B oraz magnez są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Przyczyniają się do usprawnia myślenia, łagodzą bóle czy zawroty głowy.

Kasza bulgur to bogactwo następujących składników mineralnych i witamin:

wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk

witaminy B1, B2, B3, B6, A, E, K oraz kwas foliowy

Sto gram ugotowanej kaszy to tylko 83 kcal.

Kasza bulgur zawiera gluten, w związku z tym nie mogą jej spożywać osoby chore na celiakię oraz te, które mają alergię na gluten.

Propozycja zdrowego obiadu z kaszą bulgur w roli głównej.

DSCN3713

Składniki:

kasza bulgur

pieczarki

cebula

oliwa z oliwek

ryba – dorsz lub inna dowolna

pieprz, sól, siemię lniane (do ryby)

kalafior

Wykonanie:

gotujemy kaszę bulgur wg opisu na opakowaniu. Ja mam kaszę drobną z przepisu na opakowaniu gotuję 7 min we wrzątku z odrobiną soli himalajskiej. Potem odstawiam na parę minut do wchłonięcia nadmiaru wody. W między czasie gotuję kalafiora oraz stawiam rybę do parowaru na około 25 min. Wcześniej przyprawiam ją solą himalajską, pieprzem oraz siemieniem lnianym. Na patelnię wlewam niewielką ilość oliwy z oliwek i podsmażam pokrojoną w kostki cebulę oraz pokrojone w kostkę pieczarki. Po usmażeniu pieczarek i ugotowaniu kaszy dodaję pieczarki z cebulą do kaszy bulgur.

Biorę filiżankę i formuję kopkę. Dodaję natkę pietruszki z własnego balkonu. Kalafior odcedzam, kroję i podaję bez żadnych ekstra dodatków  typu zasmażana bułka tarta. Do tego dodaję rybę.

W wyciskarce robię sok – marchew, jabłko, pomarańcza, winogrona z domowego zaplecza, kiwi oraz sprzedany przez Stasia Grabowskiego imbir. 🙂

Smacznie, szybko, zdrowo! Polecam!

DSCN3714

DSCN3715

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s