Dieta-warzywno-owocowa – przepisy

apple-1189943_960_7205 Days Detox

DZIEŃ 1 – 16.10.2017 (poniedziałek)

Śniadanie

smoothie przygotowane z marchewki, jabłka oraz wody

II Śniadanie

smoothie przygotowane z buraka, marchewki, jabłka, szpinaku oraz wody

(mało smaczne, jako że nie przepadam za burakiem jako dodatkiem, ale jak ktos lubi to polecam)

marchewka

Obiad

Mały kalafior na parze lub gotowany i zupa kalafiorowa

Przepis na zupe kalafiorowa: do duzego garnka wlewamy odrobine wody żeby przykryło dno. Pokrojoną cebulę, czosnek i pora wrzucamy do garnka (1 duża cebula, duży ząbek czosnku i kawałek pora), gotoujemy pare minut i wlewamy więcej wody. Dodajemy łyżkę soli himalajskiej i wrzucamy pokrojoną marchewkę, selera, pietruszkę (2 duże marchewski, połowa pietruszki niedużej oraz mały kawałek selera). Dolewamy więcej wody żeby warzywa zostały przykryte. W między czasie dodajemy ziele angielskie i liśc laurowy oraz doprawiamy pieprzem do smaku. Po kolejnych paru minutach, jak już warzywa będą pół miękkie wrzucamy kalafior (opakowanie mrożonki całe lub mała główka świeżego kalafiora). Gotujemy aż do miękkości. Czas gotowania około 40-45 min łącznie.

Do tego szklanka soku ulubionego np z  marchwii i jabłka, lub z innymi owocami i warzywami.

Kolacja

Zupa kalafiorowa, jabłko.

Zazwyczaj gotuje na obiad tyle zupy że wystarcza na pare talerzy, więc zostawiam częśc na kolację i wtedy już nie ma potrzeby gotowania ekstra.

DZIEŃ 2 – 17.10.2017 (wtorek)

Śniadanie

Smoothie marchew + ginger + jabłko + szpinak

II śniadanie

Ogórki kiszone  + jabłko

Lunch

Gotowany kalafior + ogórek kiszony

Obiad

Zupa warzywna (cebula, czosnek, por, kalafior, brokuł, marchewka, seler, pietruszka, przyprawy). Gotujemy podobnie jak zupę kalafiorową powyżej.

Sok owocowo warzywny (marchew + jabłko + szpinak + jarmuż + ginger)

Kolacja

Zupa warzywna z obiadu oraz pieczone jabłka z cynamonem

 

DZIEŃ 3 – 18.10.2017 (środa)

Śniadanie

Smoothie z jabłka, gingera oraz marchewki i szpinaku

II Śniadanie

Pomidor + marchewka + liście szpinaku

Obiad

Zupa brokułowa krem (cebula, czosnek, por, sól himalajska, pieprz, marchewka, seler, pietruszka, ziele angielskie, brokuły oraz liśc laurowy). Przygotowanie podobnie jak zupy powyżej. Na końcu tylko miksujemy blenderem.

Szpinak gotowany z czosnkiem, doprawiony solą himalajską oraz pieprzem

Szklanka soku – marchew+ jabłko + ginger

Kolacja

Zupa brokułowa krem z obiadu. Zapiekana cukinia z cebulą, jabłko zapiekane z cynamonem, rzodkiewka.

DZIEŃ 4 – 19.10.2017 (czwartek)

Skutek uboczny 4 dnia to spadek wagi o 1kg. Z 48.8 kg na 47.8 kg. Wczorajszy trening wykonany znakomicie. Muszę zdecydowanie wypróbowac dietę kiedy będą jakieś zawody. W trakcie diety biega mi się znakomicie tak od 3 – 4 dnia, a po już nie. Podczas ostatniej diety biegłam w parkrunie 5km treningowo, miało byc nie szybciej niz 4:20/km a pierwsze 3km biegłam po 4:15/km i musiałam kolejne dwa zwolnic, zeby uzyskac zakladany czas 21.40 min. Tydzien pozniej jak juz skonczylam dietę i wzięłam udział w zawodach, to tragedia, znowu biegło mi się źle. Dla osób, które pierwszy raz stosują tę dietę zacznie się najgorszy okres. Będzie on trwał do 7-8 dnia. Zmęczenie, bóle głowy, nerwowośc, osłabienie, ciągłe myślenie o jedzeniu, niechęc wzięcia kolejnego jabłka czy marchewki do ust. To jest moment kiedy trzeba najbardziej uważac, bo większośc ludzi poddaje się w tym momencie i nie daje rady dłużej. Najgorszy jednak będzie 6-7-8 dzień. 

Śniadanie

Smoothie z marchewki i jabłka, szpinaku oraz gingera.

Rzodkiewka

II Śniadanie

Surówka z gotowanych buraczków i cebuli, przyprawy sól, pieprz + jabłko

Obiad 

Zupa porowo – cebulowa krem. Sposób przygotowania jak wyżej. Dodajemy tylko więcej cebuli i porów. Na końcu miksujemy na gładko.

Kolacja

Kalafior gotowany oraz dwie porcje zupy z obiadu. Jabłko. Sok wieloowocowo – warzywny.

 

DZIEŃ 5 – 20.10.2017 (piątek)

Ostatni!!! Dziś powoli wkraczamy w strefę mroku i największego osłabienia (6-8 dzień). W związku z tym dzisiejszy trening nie powinien mi pójśc najlepiej. Zobaczymy wieczorem. Dziś 10 x 250 m rytmu, czyli niezbyt wymagający.

Śniadanie 

Smoothie z marchewki i jabłka. Rzodkiewka i pomidor w przyprawach.

II Śniadanie

Ogórki kiszone i szpinak gotowany z czosnkiem i przyprawami.

Obiad 

Zupa dyniowa smooth i kalafior. Sugestia. Małą dynię wkładamy na około 30 – 40 min do piekarnika na 180-200 stopni termoobieg. Pozostawiamy do wystudzenia, potem łatwo można obrac skórkę i pokroic i dodac do zupy. Przygotowanie jak powyżej, z tym że dodajemy gałkę muszkatołową jeszcze z przypraw i na końcu blendujemy.

Sok z wyciskarki lub sokowirówki.

Kolacja

Porcje zupy dyniowej z obiadu oraz druga częśc kalafiora z obiadu. Jabłko z cynamonem zapiekane.

KONIEC 5 DNIOWEGO DETOKSU.

Rezultat 5 dniowego detoxu – 1.3 kg mniej – 47.5 kg. 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s